Методична проблема ліцею: "Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу – умова досягнення якісної освіти."
Методична робота ― важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника. Основними функціями науково-методичної роботи є такі: планування, організація, діагностична, прогностична, моделююча, компенсаторна, відновлювальна, коригуючи, координуюча, пропагандистська, контрольно-інформаційна. Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. Його дії не копіюють попередні, динамізм навчально-виховного процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає вчителя і сьогоднішній учень ― розвинена і нестандартна особистість , вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип вчителя-новатора, справжнього фахівця. Успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він засновувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, так і з їхніми родинами. Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природо відповідальності, що враховує природні задатки дитини, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою знання дитячої психології.
- Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році
ЕТАПИ РОБОТИ НАД МЕТОДИЧНОЮ ПРОБЛЕМОЮ ЛІЦЕЮ
І етап 2021-2022 н. р.
Діагностика. Теоретичне обґрунтування проблеми. Створення наукової та матеріальної бази для єдиного освітнього простору школи
ІІ етап 2022-2023 н. р.
Спрямування всіх напрямів внутрішньошкільної методичної роботи, активізація діяльності шкільних МО та вдосконалення системи методичної роботи, організація самоосвітньої діяльності вчителів в контексті роботи над проблемою.
ІІІ етап 2023-2024 н. р.
Розвиток ініціативи і творчості кожного учителя та впровадження результатів наукових досліджень з питання "Розвиток компетентностей учасників освітнього процесу – умова досягнення якісної освіти" в практику своєї роботи
ІV етап 2024-2025 н. р.
Самооцінювання освітніх та управлінських процесів у школі. Проведення моніторингу стану викладання навчальних предметів, результатів навчальної діяльності учнів
V етап 2025-2026 н. р.
Узагальнення результатів роботи школи над проблемою. Вироблення практичних рекомендацій
Плани роботи методичних об'єднань ліцею
- ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
- ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ НА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
- План роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2023-2-24 навчальний рік
- План роботи методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2023-2-24 навчальний рік
- План роботи методичного об’єднання асистентів-вчителів інклюзивного навчання та корекційних педагогів на 2023-2-24 навчальний рік
Шляхи підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів:
- Курсова перепідготовка
- Атестація
- Робота за індивідуальною самоосвітньою темою
- Участь у роботі творчих груп
- Участь у підготовці методичних заходів
- Участь у професійних конкурсах
- Участь у роботі методичних об'єднань
- Участь у роботі опорних шкіл і шкіл педагогічної майстерності
- Відкриті уроки
- Творчі звіти
- Майстер-класи
- Участь у психолого-педагогічному семінарі- практикумі
- Участь у ярмарку педагогічних ідей